воскресенье, 7 февраля 2016 г.

Межівський мій рідний край


Мета: Прищепити дітям любов до рідного краю, бажання робити його
кращим, багатшим. Виховувати в учнів гордість за своїх земляків, які
прославили Межівщину. Розвивати допитливість, бажання більше дізнатися
про історію селища, району.

Обладнання: Фото Види селища; районна газета «Червона зірка», портрети.

Хід свята


Святково прибраний зал. На спеціальному стенді портрети знатних земляків.

1. У рідному краї серце співає - Одна Україна і двох не буває Місця, де ми народились,- святі:
Хто рідну оселю свою забуває 
Той долі не знайде в житті.

Звучить пісня «Вишита сорочка»

2. Є на світі куточок єдиний,
Де ти ріс і з роками мужнів,
Вперше пісню почув солов’їну,
Своє перше кохання зустрів.

3. У кожного в серці надія жива.
Ти краю мій рідний, моя Межова!

4. Полинова пісня над нашим селом:
Межуєш з Донбасом, межуєш з Дніпром.

5. Про тебе говорять молитви слова Люблю тебе щиро, мій край Межова.

6. Цей край мені в долі на щастя судився Що хлібом, вітрами і сонцем пропах,
Будь славна ж земля, де я народився,
Де сонце моє у безкраїх степах.
Пісня «Межівчаночка»

Межівчаночка
1. Куди б я не їхала, де б я не бувала,
Звідки ти, дівчинонько, всі мене питали.
Де ти народилася, де жила, зростала, про яке ти селище пісню заспівала?
П-в: А я межівчаночка,
Звуть мене Настуся,
Добре я навчаюся, слухаю матусю.
А я межівчаночка Гарний голос маю,
Край, де народилася, піснею прославлю.
2. Я люблю всім серденьком рідну Межівщину,
Бо вона є часткою неньки-України,
Бо всі люди Межівські гарні і працьовиті І веселі, ось як я, і талановиті.
Приспів:
3. Мрія збудеться моя, впевнена у цьому,
Моя рідна Межова буде всім відома,
Бо вже скоро стану я зіркою естради,
І ця пісня на ТУ буде в хіт-параді,
Приспів: (2р)


7. Тобі вже сто літ, а ти молодієш -
В творіннях людських - твоя слава жива.
Пишаюсь тобою, моя ти надіє,
Любове і гордість - моя Межова.

8. Наше селище називається Межова,
Бо розташоване воно майже на межі двох областей Дніпропетровської і Донецької, а ще на межі двох промислових зон Донбасу і Кривбасу.

9. А я знаю, що наше селище започаткувалося від назви станції. Саму станцію здали в експлуатацію(тобто закінчили будівництво) у далекому 1884 році. В той час біля будівлі станції було 5 хат.

10. А вже в 1913 майже через 3Ороків це було село, яке налічувало 265 дворів і в них проживало 1600 чоловік. Станція мала свою водокачку, яка була особливо необхідна залізниці.

11. Сьогодні Межова налічує 3114 дворів та 525 квартир у яких проживають 7594 чоловіки.

12. Межова, Межова,
Місце славних традицій звитяги.
Межова трудова-
Творчих сил повна ти і наснаги.

13. А звитягу межівчан прославили 394 комсомольців-добровольців у роки Великої Вітчизняної війни, а також наші земляки Герої Радянського Союзу: Іван Іванович Надточий, Іван Степанович Машир та Герой України Євген Березняк.

14. Визволителі!
Я вклоняюся вам від серця низько-низько.
В сорок третім
Вересневим затуманеним світанком 
Йшли солдати,
Межовою йшли на захід наші танки.

15. Йшли солдати Битим степом
У небі чорна галка 
Залишилась...
Залишилась їхнім домом Кінська Балка.

16. А в Отраднім полягло,
Земля, твоїх синів немало 
І як пам'ять пломеніють Навесні тепер тюльпани.

17. Цих мужніх земляків наслідувало й інше молоде покоління. Виконуючи інтернаціональний обов’язок героїчно загинули в Афганістані випускник нашої школи Володимир Ярмош, Михайло Яровий, Віктор Шевченко, Світлана Дорош.

18. Там , де лан колоситься,
Й пахне медом трава,
Де усміхнені лиця – 
Це моя Межова

19. Межівька земля дала крила натхнення нашим літераторам землякам Івану Костирі, Михайлу Нечаю, Віталію Павловському, Василю Мисику та багатьом іншим.

20.3 межівських степів пішли в наукове життя Романенко Анатолій Юхимович, Клименко Федір Єлилейович, Роздорський Григорій Іванович, Зоц Володимир Панасович.

21. Межівчани мої -
Працьовиті, співучі, веселі.
Глянь: у цвіті садків,
Красивішають рідні оселі

Відеокліп «Батьківська хата».

Пісня “Межова” сл.. О.Тарасенко муз. О,Назарова



Межова
1. Відшуміли жнива – 
На твоєму віку уже соті.
Тільки ти, Межова,
Молодієш і квітнеш в роботі.
Де у сивих степах 
Починається день Придніпрв’я,
Долю в щедрих снопах 
Степовички несуть чорноброві.
П-р:Вікова, трудова Колискова моя, колоскова.
У тобі ожива Світлий образ Микола Сташкова.
А в душі визріва Щира пісня, висока й бентежна.
Межова, Межова,
Ти - любов, наче нива, безмежна.
2. Вже летять журавлі,
У багрянці сади і бульвари.
На священній землі 
Множать славу твою хлібороби.
Хай високі слова
Над тобою заслужено линуть.
Межова, Межова,
Українського степу перлина.

22. Я вперше тут побачила світанок,
Почула вперше пісню солов’я 
Тепер я говорить не перестану,
Що батьківщина - Межова моя.

23. Про Межову мою ясну 
Вірші так хочеться складати!
Ось різнобарвні, запашні квіти,
Над ставом тоненькі віти 
Верби зеленої висять.

24. В моєму оці мерехтять І пишного куща калин Червоні, круглі намистини,
Немов вогонь в ночі горять,
Ясніше сонця пломенять.

25. Протоптана у двір стежина,
Мов білявая хатина, чудова...
В ній - моя родина:
Щаслива, рідна і здорова!

26. Ти мене малого колихала
 Ніжною колискою полів 
Щастя віковічне дарувала 
Від дитинства на багато днів.

27.І річечка Вовча, і річечка Бик
 До тебе прилинув
 Мій край степовий
 У кожного в серці надія жива.
Ти краю мій рідний
 Моя Межова.

28. Хоч за віком столітня, ми знаєм,
Та лицем - ти така ж молода,
Це тебе оновила мій краю,
Сьогодення рішуча хода.

29. Гостя щиро ми стрічаєм 
Подарунком у руці
Шанобливо його підносим
І вклонившись, щиро просим:
Любий гостю наш, дарунок
Дружби символ – подарунок

Вручення подарунків гостям

30. Як далеко не був би ти, друже,
Неодмінно приїдеш сюди:
Де ще є таке зоряне небо?
Де весною так квітнуть сади?

31. Ти сюди повертайся назавжди,
Свою працю натхненну віддай,
Щоб ставав день і від дня красивішим
 Межівський наш улюблений край.

32. Мій рідний краю, степовий куточок.
 Ти - неповторна батьківська земля. 
 Вплітаю все натхнення в цей рядочок. 
 О, Межівщино, люблю тебе я!

33. Хай вулиці завжди у квітах буяють, 
 Зростає добробут й багатство села.
 Дорослі і діти свій край прославляють, 
 І ними пишається вся Межова.

Пісня «Райдуга».

Використано поетичні твори:
1. В. Гусєва,
2. Г. Черняк,
3. С. Шевченко,
4. Л. Яцура,
5. Н.Ткачук,
6. І.Левковець,
7. М. Гриженко,
8. О. Тараненко,
9.  І.Зоц,
10. Ю. Кулик

Комментариев нет:

Отправить комментарий